Na skróty, czyli...

Co nowego??

“Nie Wszystko Się Spełniło”
W dziale multimedia pojawił się najnowszy singiel, zapowiadający nasz trzeci, zbliżający się wielkimi krokami album. Miłego słuchania!

2017-03-27 21:52

“Klip za klik” - Konkurs na FB
W konkursie “Klip za klik” klikajcie nasz kawałek “Moje Czekanie”. Dzięki temu nakręcimy nasz pierwszy teledysk. Lajkujcie!

2015-05-04 22:23

Violinowa Gospoda - Video
Zapis najciekawszych fragmentów koncertu z Violinowej Gospody można już oglądać w najnowszej odsłonie działu.

2015-05-03 19:45

Zobacz też:

'Przystanek Krajcok II' - Galeria
Galeria zdjęć z koncertu 'Przystanek Krajcok II', który odbył się 3 listopada 2012 roku w SDK.

Burzliwa historia grupy
Jak to się stało, że jesteśmy razem, że razem tworzymy i nadal ze sobą wytrzymujemy... :)

Kontakt
Chcesz podzielić się opinią, wyrazić swoje zdanie? Napisz koniecznie!

Przydatne linki:

www.dobreprogramy.pl www.siemck.pl www.sdk.org.pl

Skład, czyli kto i dlaczego tworzy Light Rock...

Piotr Pietrzyba (lider grupy, gitary, wokal pomocniczy) - gitarowy samouk co – jak sam mówi - można wysłyszeć w niektórych partiach gitarowych. Przygoda z gitarą zaczęła się gdzieś w roku 2003. Na początku Piotr Pietrzybabył to nieśmiały flirt połączony z dużą dawką amatorszczyzny. Jednakże powoli zaczął się on zamieniać w coś bardziej poważnego. W końcu pod koniec czerwca 2004 (kupno pierwszej gitary akustycznej) niewinny flirt przerodził się w zaczątek wielkiej miłości z wieloma burzliwymi okresami, cichymi dniami i wielkimi namiętnościami.

Kolejnym ważnym okresem były początki roku 2006 - wtedy to pojawiła się wymarzona gitara elektryczna (wcześniejsza bowiem nie pożyła niestety zbyt długo). Od tego momentu zaczęły się bardziej sprecyzowane plany, by grać coś więcej i z kimś więcej - i to na poważnie. W końcu się udało. Co prawda umiejętności nieraz brak, czasem brak też profesjonalnego nauczyciela, który by pokazał „co i jak”; ale mimo wszystko granie, a czasem zwykłe „brzdękanie”, sprawia ogromną radość. I to jest ta pasja, którą wiem, że chcę i będę kontynuować – kończy Piotrek.

 

Damian „Dimatheus” Matuszewski (zespołowy realizator audio, instrumenty klawiszowe, programowanie instrumentów perkusyjnych, wokal pomocniczy) – podobnie jak większość Damian 'Dimatheus' Matuszewskizespołu muzyczny samouk. Wszystko zaczęło się na początku lat dziewięćdziesiątych, gdy w rodzinnym domu pojawił się pierwszy klawiszowy instrument muzyczny – Fuji Jama MK-3A. Zafascynowany umiejętnościami starszego brata, Artura – i po części również troszkę z zazdrości – też zapragnąłem grać – zwierza się Damian. I okazuje się, że z drobną pomocą brata całkiem dobrze zaczęło mi to wychodzić. W końcu i ja otrzymałem pierwszy sprzęt – Casio SA-20. Tak, całkowita zabawka z jedynie dwoma i pół oktawami, ale już ze standardowymi klawiszami, co pozwalało na ćwiczenie palcowania. Później pojawiły się już bardziej zaawansowane instrumenty – Casio CT-670, Casio CTK-630 czy Yamaha PSR-520. W wakacje 1998 roku umiejętności kompozycyjne zostały uwiecznione na pierwszym, wydanym w domowych warunkach albumie „Synthesize Songs”. W kolejnych latach powstawały „Muzyczne Rozmaitości” (1999), „In The Race” (2001), „Retrospection” (2001), „Concertly” (2002) czy wydana na CD składanka „Sentimental Love Song II” (2004).

Praktycznie wszelka aktywność muzyczna w tamtych latach – komponowanie, oprawa muzyczna przedstawień szkolnych, czy samo nagrywanie – była aktywnością solową; pomijając krótki epizod, w którym byłem związany jako rezerwowy klawiszowiec z grupą „Generation”. W jakiś czas po rozpadzie grupy, zaczęła się moja inspiracja muzyką pianistyczną, czego efektem jest powstanie kilkunastu utworów o takim charakterze – czekają one na wydanie na albumie „Pianistic” – mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości - tak by wcześniej nie zastała mnie starość.

Obecnie główną rolę w moim warsztacie muzycznym pełni syntezator Yamaha MX61 oraz stacja robocza (aranżer) Yamaha PSR-S670, które - w połączeniu z rozwiązaniami software’owymi Yamaha XG Works (sekwencer MIDI) czy Yamaha SYXG-50 (software’owy syntezator MIDI) - oferują naprawdę ogromne wręcz możliwości - podobnie jak w przypadku wcześniej wykorzystywanych keyboardów Yamaha PSR-E403, Yamaha PSR-630 czy aranżera Yamaha PSR-S550. I mimo że gra w zespole odbiera czas na działalność solową, to wiele więcej daje w zamian – takie zupełnie inne, pozytywne doświadczenie.